KAWAN2 FOLLOWERS ALAM SIBER...terima kasih kerana sudi bersama saya..

Wednesday, 13 August 2014

Hantaran Turqoise Putih....Nora dan Burhanudin

Set hantaran Turqoised Putih untuk majlis akad nikah Nora dan Burhan. Siapa2 nak sewa...silakan ..kalau berkenan d hati....









Fondant Wedding Kek - anak ketiga

Assalammualaikum......lama akak x bersiaran. Sibuk sgt sgt dgn urusan majlis perkawinan anak tempuh hari....lepas seminggu tu pulaq...majlis umah lelaki pulaq . Lepaih tu terus smbut Ramadhan. Tahun ni akak x amik apa apa order pun....sematamata  nak focus pada IBADAH bulan yg penuh barokah....Alhamdulillah ...terasa amat bahagia....
Ok jom kita layan gmbar kek yg akak buat sendiri untuk majlis anak yg ketiga ni..Nooraleeza Abd Razak...Thema : Turqouise Putih...
Alhamdulillah.......Cntikkan wedding kek ni...kek ni dummy ja...masa majlis anak..TBH dah prouide untuk  menyerikan majlis tempuh hari...Besaq giler...
Kek Fondant ni....10" dan 8" ...adalah kek yg akak buat untuk anak....simple ja but yet sweet..



                                  Ni set Fondant Kek dgn Fondant Cupcake.......



                                 
                              Cupcake.....fondant siap untuk ke Dewan tabung Haji......

Tuesday, 18 March 2014

Kek Hantaran Pertunagan Merah Hitam


Kek hantaran Merah Hitam pilihan Midah , jiran lama akak Norli. Untuk anak saudaranya yg bertunang Ashikin dan pasangan Nya Firdaus. Moga pasangan ini akan terus ke majlis perkawinan mereka nanti..aamiin...

Saturday, 15 March 2014

Wedding Kek 2 tier Fondant - Merah Putih


 Wedding kek 2 tier Fondant tempahan dari Siti Farehah 2 minggu sudah, Tema Merah Putih d Recsam Penang. kek 10" dan 8" semua moist cocolate kek...Alhamdulillah siap set up kt dewan serba indah tempuh hari...harap Siti berpuas hati...Terima kasih Siti atas sokongan terhadap product akak...



Hari ni baru sempat update....Akak ucapkan Selamat Penganti Baru dan moga kekal bahagia kekal hingga ke anak cucu..aamiin...


Thursday, 27 February 2014

Birthday cupcake ...


Alhamdulillah.....selesai bab kek untuk hari ni...Lega ada Peepah membantu jaga budak budak tu. Next week x leh dah nak buat kek byk byk....!!! Pah nak balik U lepas bercuti 2 bulan....Ni permintaan customer nak 6 biji ja. Coklate moist kek with Fondant...

Kek Hantaran Pink / Putih


Kek Hantaran untuk majlis ......perkahwinan Sabtu nanti...moist kek dgn fondant dan bunga fondant. Moga memenuhi pilihan hati...adinda ku...

Kek Coklate Moist with Ganache...


Posting kek yg lepas...kek birtthday chocolate moist dgn ganache...










Monday, 10 February 2014

Kek Hantaran Pertunangan MERAH...

Late update punya foto...maaf lupa sapa empunya kek...permintaan customer base on previous order..Merah dan bunga mau byk...Ok..siap..!!! moga happy na..

Selamat Bertunang Azhar dan Habibi...

Sunday, 9 February 2014

Moo Moo Birthday Cake


Moo Moo kek tempahan dari kawan Fb akak Puan Sutha untuk anak comel dia
Heswitraa Nair 2 tahun....Kek butter tempahan kali ni. Moga telah dpt memenuhi hasrat Sutha..



Mai kita tgk secara dekatlah pulak...masa nak jemor Moo moo ni..tiba2 kaki moo moo hilang satu...tup tup tgk Iman bawa lari...dah!!! Ni semua idea dari Mama Hesvitraa...akak buat ja...Terima kasih Sutha..kerana sentiasa berurusan dgn akak....Moga kita dpt berurusan lagi Ya...

Wednesday, 1 January 2014



Antara product product yg akak hasilkan...Blueberry Cheese Tart...


                                Kek Birthday...Adam!!!!!!


Birthday kek pink white



Kek birthday untuk Nur Fathiya Maysara...


                                 simple ja....design dari customer sendiri...


Kek Hantaran Maroon/Pink/ Burgundy


Ni antara kek yg akak hasilkan baru baru ni...Jamu mata...


Kek Hantaran Peach Putih

Baru leh update masa free ( off x jaga cucu ). Ni hasil bulan Dec sudah...Alhamdulillah d permudahkan walaupun sibuk dgn cucu cucu...

Kek Hantaran  Peach / Putih , Saja ambil gmbar hitam putih cntik gak...nmpak mahai ...he...he.. he...

Ni baru versi original..... Tq Aimy sudi order dgn akak...dan selamat pengantin baru...

Saturday, 21 December 2013

Birthday kek :- Iman Hareez 1 tahun

Pada tanggal 9 Dec 2013 baru ni genap usia Iman Hareez 1 tahun. alhamdulillah dah boleh jalan dah....kalut dgn kek kawin customer ...kalut jugak nak siapkan kek fondant yg simple untuk dia...Besaq dia dgn mak tok dan Mak Su dan Mak Lang yg silih berganti jaga bila mama dan papa dia g kerja....


Ni dia Iman Hareez....cepat masa berlalu....insyaallah nanti update activity bersama iman..
Iman Hareez dok tunggu na potong kek...yg x cited mcm mama dia lah pulaq...

Bila kek dah potong...dia x henti dok korek kek untuk d makan....suka kek rupaNYA...
Bawa iman jalan jalan....masih x berapa kuat lagi...

alhamdulillah....gathering memang membahagiakan.....
MAK SU  dgn buah hati dia...masa cuti sem panjang...Mak Su lah menjaga depa...
Depa seronok habis......

Friday, 20 December 2013

Kek Perkawinan - Peach / Putih (Hanim dan Hafiz )

Set Peach/ Orange and white  untuk Hanim dan Hafiz pada 7 Dec 2013 baru baru ni... thema tahun ni orange ...byk sgt kek menjadi warna pilhan .Tgk na..hasil tangan akak yg x seberapa. sekadar perkongsian ja...x lebih dari tu na.. Oh lupa nak bagi tau ,,,Hanim ni kawan anak akak Norli yg kedua tu. Depa kawan dari sekolah rendah hingga lah ke tingkatan 3 sekolah agama Nibung Tebal. Sampai ke lani pun depa tetap kawan. bila ada function pasti Hanim dan Yatie sampai ke majlis kami...alhamdulillah....


Cupcake untuk d letak d keliling kek yg main...

Ni dari jarak dekat....



Ni MAIN kek Kahwin Hanim dan HAfiz....Selamat pengantin Baru!!!! moga kekal bahagia hingga ke jannah..aamiin..

Kek Perkahwinan : Orange, Peach / Putih

  Assalammualikum...lama akak norli x jengok cini...Almaklumlah...sibuk sangat sangat dgn cucu cucu. Tapi alhamdulillah kerana d izin allah masih active dengan membaking, cuma akak kadang kadang sempat snap gmbar ..kadang x sempat. Hobby ni memang x leh tinggal...kalau x buat rasa x senang duduk...rindu nak uli fondant dan menghias kek. Ok ok melalut dah. ok kek ni tempahan dari kawan Fb akak Shada Razmi yg berlansung awal bulan Desember baru ni. Pilihan nak figurine pengantin.... masa dok buat ni punyalah susah hati pasal musim hujan..fondant nak kering payah..kadang2 dah buat cntik cntik..tup tup dia meleleh semua bentuk asal...

kek Fondant Pegantin Baru...


Ni pun tempahan dari Shada Razmi untuk hantaran dia....pada pengantin lelaki. Moga pasangan ini d beri Allah kebahagiaan hingga ke Jannah..aamiin..

Saturday, 19 October 2013

Kek Hantaran Roses - Yatie @ Princess Lulu

Hari ni selamat dah Yatie melangsungkan pertunangan dan moga kek tempahan Yatie dpt menceriakan suasana majlis pertunagan Nya td...Alhamdulillah....
Jom tgk jarak dekat....terima kasih Nora snap foto untuk mak....Dan moga pertunangan ini akan berlansung pula majlis pernikahan pada tahun hadapan AAMIIN...

Thursday, 17 October 2013

Cheese Tart - untuk hari Lahir Mama.

Cheese Tart order special untuk Mertua .Dr. Firdaus minta buat gmbar buah cerry. Trima Kasih kerana sudi order...nanti order lagi kat Mak Busu na...:)

Sunday, 13 October 2013

Kek Hantaran Baju Melayu - Purple


Kek pertunangan minggu  ni, d order oleh customer untuk sedara dia....thema nya purple.



              Allah permudahkan urusan d minggu ni ,,,bila anak anak pulang bercuti raya haji....Iman dan Daneeya ada auntie2 tolong tgkkan..alhamdulillah...           

Cheese Tart - Birthdat Mama dan Ayah

Strawberry Cheese Tart special untuk mama.....     

                                            Ni pulaq special untuk Ayah nya..berperisa Blueberry....!!!

Related Posts with Thumbnails