KAWAN2 FOLLOWERS ALAM SIBER...terima kasih kerana sudi bersama saya..

Showing posts with label Kek Birthday. Show all posts
Showing posts with label Kek Birthday. Show all posts

Thursday, 27 February 2014

Birthday cupcake ...


Alhamdulillah.....selesai bab kek untuk hari ni...Lega ada Peepah membantu jaga budak budak tu. Next week x leh dah nak buat kek byk byk....!!! Pah nak balik U lepas bercuti 2 bulan....Ni permintaan customer nak 6 biji ja. Coklate moist kek with Fondant...

Kek Coklate Moist with Ganache...


Posting kek yg lepas...kek birtthday chocolate moist dgn ganache...










Sunday, 9 February 2014

Moo Moo Birthday Cake


Moo Moo kek tempahan dari kawan Fb akak Puan Sutha untuk anak comel dia
Heswitraa Nair 2 tahun....Kek butter tempahan kali ni. Moga telah dpt memenuhi hasrat Sutha..



Mai kita tgk secara dekatlah pulak...masa nak jemor Moo moo ni..tiba2 kaki moo moo hilang satu...tup tup tgk Iman bawa lari...dah!!! Ni semua idea dari Mama Hesvitraa...akak buat ja...Terima kasih Sutha..kerana sentiasa berurusan dgn akak....Moga kita dpt berurusan lagi Ya...

Wednesday, 1 January 2014



Antara product product yg akak hasilkan...Blueberry Cheese Tart...


                                Kek Birthday...Adam!!!!!!


Birthday kek pink white



Kek birthday untuk Nur Fathiya Maysara...


                                 simple ja....design dari customer sendiri...


Saturday, 21 December 2013

Birthday kek :- Iman Hareez 1 tahun

Pada tanggal 9 Dec 2013 baru ni genap usia Iman Hareez 1 tahun. alhamdulillah dah boleh jalan dah....kalut dgn kek kawin customer ...kalut jugak nak siapkan kek fondant yg simple untuk dia...Besaq dia dgn mak tok dan Mak Su dan Mak Lang yg silih berganti jaga bila mama dan papa dia g kerja....


Ni dia Iman Hareez....cepat masa berlalu....insyaallah nanti update activity bersama iman..
Iman Hareez dok tunggu na potong kek...yg x cited mcm mama dia lah pulaq...

Bila kek dah potong...dia x henti dok korek kek untuk d makan....suka kek rupaNYA...
Bawa iman jalan jalan....masih x berapa kuat lagi...

alhamdulillah....gathering memang membahagiakan.....
MAK SU  dgn buah hati dia...masa cuti sem panjang...Mak Su lah menjaga depa...
Depa seronok habis......

Sunday, 13 October 2013

Kek Birthday- edible dan figurine


 Assalam...semua lama x update kat blog akak yg dah berabuk...ini pun baru senang lepas membaking cupcake dan kek hantaran.Itu \pun tak sempat ambik gambar. Terus anak bawa ke tempat kerja..kawan menunggu nk bawa pulang..Alor Star...Tapi jom layan gmbar birthday cake ni..Harap harap tuan nya berpuas hati...

Happy Birthday Sufi Madani !!!!!


Tuesday, 16 July 2013

Fondant kek Birthday...Thema Baju

Hasil moist kek dgn Fondant ...design by owner Nya...untuk  celebrate birthday boy 2 org..Azlee & Afizz

kek nk  bunga gedik gedik pulaq... x pa...akak buat apa yg d minta...simple hiasan Nya tpi cantik gak...

Birthday Cake POCOYO

Lama x  bersiaran kan....ni minggu berpuasa...relax jap...Buat kek Pococyo sponge kek dlam last week gitu....

Idea Pocoyo amik kat blog Azlita Aziz masam masam manis tu...Hasil tangan dia memang memukau siapa yg melihat....Kadang kita leh buat kek tu tpi hasil Nya x sehebat mana pun..apa apa pun Tq pada empunya Idea tu ye...

Wednesday, 5 June 2013

Birthday Kek Boy....Dynasore...

Birthday cake Fondant Dynasore untuk  Farish Zafran. Moga dpt menepati cita rasa Farish ya....Heppy birthday Farish Zafran...moga sentiasa menjadi anak yg baik dn soleh....


Monday, 4 March 2013

Birthday kek NABILAH dan ADAM

Selamat Hari Lahir untuk kedua dua anak comel ni..!!!! Best kedua beradik share birthdate yg sama.. Moga kedua dua nya berjaya d Dunia dan akhirat..aamiin.. Tq pada Ibu yg mengoder kek dari akak Norli.,.terima kasih,..ya..

Birthday kek Darwisy

Kejapja Darwisy dah 3 tahun....lmbat update pasal x selalu ada d Penang. Byk dok ada d IPOh...Insyaallah bulan 4 nanti anak bakal tukar kat Penang...Mai tgk kek Mak tok buat untuk Darwisy...simple ja..buat apa yg ada dlm umah ..x sempat nk g kedai...

Moga Allah makbulkan doa Mak Toknya semuga Darwisy leh menjadi Anak yg soleh dan Tahfiz nanti...Aamiin...





Monday, 21 January 2013

Minnie Birthday Cake

Birthday kek istimewa untuk Nur Khalisah Amani yg d raikan ibu nya last week. Tq Lee Yana ..!!!!  Moga berpuas hati ye.. Fondant kek yg berat > dari 4 kg. berat ...





Tuesday, 10 April 2012

1st Birthday Cake tul NUR Hannah Adriana

Kek Birthday tempahan Umie Kalsum Yusuf untuk anak dia semalam...Nak ala ala Niza Hamid order baru ni...Memandangkan anak Umie baby girl..mak cik Norli buatkan yg pink pink gitu..Bila buat ni teringat kek yg buat untuk cucu Daneeya Aryssa.


Umie suruh buat yg kecik...ja..ntuk makan dgn family dia...

Nnti mak cik Norli buat yg 2 tingkat Jumaat ni..Kali ni pulaq Umie nk buat makan2 dgn Family dia kat kmpung...terima kasih ya Umie dgn order ke dua pulaq...Alhamdulillah..

Sunday, 8 April 2012

Heppy Bufday Ayu.....

Kepada birthday girl yg bernama AYU...Selamat hari lahir!!!! moga enjoy kek chocolate moist dgn limpahan Ganache & bunga2 dari buttercream...
Terima kasih kepada faezah yg recomentkan kek ni untuk tempahan dari kawan AYU...harap2 dpt memenuhi selera moist kek yg dhajatkan tu.. ...


Tuesday, 3 April 2012

Birthday DANEEYA ARYSSA - satu tahun

Hari ni..akak Norli upload gmbar Kek Daneeya dan Daneeya in person ( cucu K.Norli , anak akak norli yg nama dia Norashekeen). yg celebrate 1st Bufday dia kt Sungai Buluh last week end. Meriah..sungguh pasal ada budak2. Semua sepupu sepapat dia lah yg buat majlis meriah. Kak Norli x pndai nk mengarang..apa kata kita jamu mata ja lah ye....:)


Kek Mud salut dgn fondant.....Mak Tok lah..yg buat untuk cucu dia...

Mama Daneeya..tgh suapkan Nasi Tomato..tuk birthday girl...favourite dia...suka dia...

Keluarga BAHAGIA......moga d beri Allah keberkatan untuk mereka sekeluarga...aameen..


Daneeya..dgn sepupu dan sepapat dia...Mak Tok yg tgk pun suka sgt2...Syukur pada mu Ya Allah...kerana memberi peluang untuk gembira seperti mereka...Alhamdulillah..


Insyaallah...kalau d izin Allah...Mak Tok buat lagi Kek birthday untuk Neeya ya...

Birthday Cake Qais

Kek yg Zydah order jugak untuk anak lelaki nya Qais yg msk umur 3 tahun...Terima kasih ya Zydah.....Bila dia ingat kek dia pasti ingat Mak Busu dia....


Hapy bufday untuk cucu2 Mak Busu...moga menjadi anak yg soleh..aameen...


Tuesday, 27 March 2012

Castle & Disney Princess Birthday cake

Hari Sabtu lepas....Zydah ( anak saudara ) adakan majlis meraikan hari lahir Putera & Puteri nya. Qais 3 tahun dan Batrisya 6 tahun. Meriah majlis yg d adakan..d hadiri jiran tetangga dan saudara terdekat. makanan byknya yg d sediakan..semua ada...!!!
Seperti biasa..masakan orang Tanjung ...memang BEST....ok ..tak mau cakap panjang2..pasal akak punya karangan memang fail....kita tgk kek yg Zydah order buat Batrisya..


Ni Istana puteri2 yg memang suka d hutan belantara.....cerita dongeng PAK TEH...
Tok Busu mendoakan agar Batrisya menjadi anak yg soleh ..amin...Masyaallah dia sebijik KLON mak dia kecik2..saling tak tumpah Mak dia..
Seronok..bila jumpa saudara mara ...hilang rindu tgk depa...mchm2 cerita ada..semua menghiburkan...Ya Allah.,.terima kasih atas apa yg engkau anugerah untuk kami semua..aameen..

Tuesday, 20 March 2012

Birthday Cake utuk anak2 & Isteri

Tempahan dari SHAH untuk isteri tersayang dan anak2 nya...Nak sponge kek 2 kg bersama edible image..Cntikkan wajah2 kesayangan Shah ni...akak doakan moga keluarga muda ini bahagia hingga ke syurga..aameen...

.Terima kasih kerana sudi order dgn akak na...moga kita dpt berurusan lagi ..:)

Tuesday, 6 March 2012

Birthday Cake utuk Ayah.....

Moist Pandan Marble Cake ni akak buatkan untuk adik Lelaki akak yg bongsu, yg jatuh pada 3.3.2012 Sabtu lepas. Fakrul Adlee ( anak lelaki sulung adik akak ) fone kata nk balik dari Johor semata2 nk raikan birthday ayah dia d umah Tok Wan juru. Suruh Ngah buat kek birthday tuk Ayah.
Terharu rasa...ingat kat ayah dia...masih study..berjimat nk hadiahkan ayah dia kek. Moga Fakrul jadi anak yg soleh..aameen..
Kek ni simple ja..ringkas...tpi sedap..semua yg makan kata lembut ...moist...dan sedap...Tq pada Azlita Zain yg teror buat kek dan yg pandai hias kek dan....setiap hasil kek dia pasti jatuh hati dan tergoda...Insya allah akak pasti buat kek ni lagi....


Selamat Hari Lahir NorAzan Jaafar !!!! moga panjang umur, murah rezeki, mendapat keberkatan Allah dunia & akhirat...aameen. Pada Fakrul Adlee...moga berjaya d dunia & akhirat. Study hard Ya...
Related Posts with Thumbnails